השאירו פרטים





    איזו דלת כניסה מתאימה – רגילה או כפולה?

    איזו דלת כניסה מתאימה – רגילה או כפולה?

    אם אתם מחפשים דלת כניסה חדשה לבית, יש לכם עבודה לא מעטה סביב קבלת ההחלטה על עיצוב הדלת, המידות שלה, התצורה הכללית וכדומה, ואם לא די בכך, ישנה גם האפשרות לבחור בדלת רגילה או דלת כפולה, מה שמוסיף החלטה אחת נוספת שעליכם לקבל. השאלה היא מה הוא סוג הדלת המתאים ביותר לביתכם. ובכן, דלת כניסה כפולה, כשמה כן היא, היא דלת שרוחבה הוא פחות או יותר כפול מדלת רגילה, כך שאם אינכם מתכוונים לבצע שיפוץ משמעותי בבית, ומעבר הכניסה בבית מתאים לדלת רגילה, הפתרון המתאים ביותר עבורכם הוא דלת רגילה, ולבטח לא דלת כפולה שעשויה משני לוחות צרים יותר, שכן אין בכך לא היגיון ולא טעם עיצובי.

    דלת כניסה רחבה, אסתטית, ייחודית ובעלת עוצמה

    יחד עם זאת, במידה ומעבר הכניסה בביתכם הוא מעבר רחב, או שאתם רוצים לשפץ את הדירה ולהרחיב את דלת הכניסה שלכם וליצור דלת כניסה רחבה, ייתכן מאוד שהאפשרות המתאימה לכם ביותר היא דלת כפולה. באופן עקרוני, התאמת דלת רגילה או כפולה לבית היא בעיקרה עניין של עיצוב, אסתטיקה, טעם אישי ואווירה. דלת כניסה כפולה היא דלת המעניקה תחושה גבוהה יותר של אסתטיקה, של עיצוב ואפילו של עוצמה וכוח, לעומת דלת רגילה. דלת כניסה כפולה מאפשרת לכם ליצור תחושה של מרחב גדול ושל שפע כבר בכניסה לבית, ובכך להשפיע על האווירה בתוך הבית עצמו. יחד עם זאת, אין לדלת זו עדיפות בנושאי בטחון, בטיחות או חוזק מבני.

    יש לקחת בחשבון גם שיקולים של בטחון

    למעשה, דלת כפולה היא דלת הרגישה יותר מבחינה ביטחונית, ואם אתם מתגוררים באזור שבו קיימת רמת פשיעה גבוהה, אתם בהחלט רוצים לחשוב פעמיים לפני שאתם בוחרים בדלת כפולה. דלת כפולה מתאימה, הן בהיבט המבני והן בהיבט הפונקציונלי בעיקר לבתים פרטיים גדולים הממוקמים בדרך כלל בישובים שקטים, בעוד שרובם המכריע של הבתים באזורים אורבניים הם בתים בהם פתח הכניסה הוא פתח סטנדרטי המתאים לדלת רגילה בלבד, כך שבמרבית המקרים כלל לא תהיה לכם אפשרות הבחירה.

    דלת כפולה צריכה להיות כפולה

    אפשרות שכבר הוזכרה קודם לכן היא האפשרות של התקנת דלת כפולה בפתח כניסה המיועד לדלת רגילה. זו היא אפשרות שקיימת ומוצעת בשוק, אך ההמלצה החד משמעית היא לא לעשות שימוש במודל עיצוב זה, והסיבה לכך היא שדלת כפולה לכשעצמה אינה תורמת דבר, לא מבחינה עיצובית ולא מבחינה פונקציונליות. הערך המרכזי שלה הוא מרחב הכניסה הגדול והעיצוב בעל הכוח והייחודיות, שני אלמנטים שלא תוכלו להשיג באמצעות שילוב דלת כניסה כפולה בתוך פתח כניסה צר, מה שגם ייצור תחושה מעט מוזרה ולא נוחה כלפי הבחירה. איש מקצוע המתמחה בתחום, יוכל לתת לכם פרטים נוספים אודות שני סוגי הדלתות והשיקולים שיש לקחת בחשבון לפני ביצוע בחירה ביניהם.