השאירו פרטים





    המלצה לכיוון פתיחת הדלת

    המלצה לכיוון פתיחת הדלת

    בחירה של כיוון פתיחת דלת היא בחירה שצריך להקדיש לה לא מעט מחשבה ותשומת לב. כיום ישנן שלוש אפשרויות פתיחה – פתיחה אל תוך החדר פנימה, פתיחה החוצה מהחדר ופתיחה צדדית, כלומר התקנה של דלת הזזה. לכל אחד מסוגי פתיחות אלה יש את היתרונות, החסרונות והתכונות שלו וכאשר משקיעים מחשבה ובודקים על פי הנתונים שבבית איזו פתיחה הכי מתאימה – אין ספק שתיבחר הדלת המושלמת בעלת מנגנון הפתיחה המושלם והמתאים ביותר.

    בבחירה מה יהיה כיוון פתיחת הדלת צריך גם לקחת בחשבון את סוג הדלת והתפקיד שלה בבית. דלתות הכניסה אל הבית תיפתחנה ברוב המקרים כלפי פנים וכך גם דלתות הפנים המפרידות בין החדרים בבית. לעומתן דלתות ראשיות של בניינים (בין אם מדובר בבנייני מגורים משותפים ובין אם אלה בנייני משרדים או מבני תעשייה) תיפתחנה בדרך כלל כלפי חוץ ויתרה מכך – תהיינה קלות במיוחד לפתיחה. השיקול העומד מאחורי תכונות אלה הוא יציאה מהירה ככל האפשר מתוך הבניין החוצה שעת חירום או סכנה.

    כאשר מדובר על דלתות פנים צריך להתחשב במום, בחלל ובנפח במידה ומעוניינים לחשוב על כיוון פתיחת הדלת. במידה והדלת מפרידה בין שני חדרים הממוקמים במסדרון, ייתכן והמסדרון צר ולא ניתן יהיה לפתוח את הדלת כלפי חוץ, שמא היא עלולה לחסום את המעבר. באותה מידה ייתכן והחדר עצמו צר מלהכיל את הדלת הפתוחה או שבסמוך למשקוף ממוקמים אביזרים, חפצים או רהיטים ופשוט אין שום אפשרות שהדלת תיפתח בכיוון שלהם.

    דלת הזזה מתאימה היכן שאין כלל אפשרות של פתיחת דלת לשום כיוון. הדבר היחיד שדרוש במקרה זה הוא התקנת מסילות לאורך הקיר על מנת שהדלת תוכל להיפתח ולהיסגר עד הסוף. ישנם מקרים וחדרים שבהם דלת הזזה היא הצלה אמיתית, שכן בשל צפיפות עזה או מיקום קטן במיוחד כלל אין מקום לפתוח דלת החוצה או פנימה ובעזרת דלת הזזה לא חייבים לוותר על מחיצה בין החדר לבין שאר החלל הצמוד.