השאירו פרטים





    מגוון עיצובים של דלתות כניסה מעץ

    מגוון עיצובים של דלתות כניסה מעץ

    דלתות כניסה צריכות להיות מרשימות ואלגנטיות כיוון שהן הדבר הראשון אותו רואים האורחים. אך מעבר לעיצוב, הן חייבות להיות חזקות, עמידות ואיכותיות. המאמר יפרט מהם השלבים בתכנון ובהחלטה לרכישת דלת כניסה ומה העיצוב המרשים ביותר.

    מהם השלבים לרכישת דלת כניסה לבית?

    בשלב ראשון בוחרים את סוג הדלת. הדלת יכולה להיות מעץ איכותי או מפלדה. לשני חומרי הגלם הללו יש מגוון צבעים וסגנונות. ככל שהדלת יותר מעוצבת ובעלת אלמנטים, כך גם מחירה יהיה בהתאם. מידת הפרזול והקישוט יקבעו הדלת תהיה פשוטה ואלגנטית או דלת מעוצבת ומרשימה. השלב הבא הוא הגודל שלה. ניתן להזמין דלת בהתאמה אישית או סטנדרטית.

    ישנן 3 אפשרויות סטנדרטיות לדלת בגובה של 2.15-2.5 מטר. האפשרות הראשונה היא להזמין דלת אשר רוחבה מטר או מטר ועשרים והיא דלת רגילה, אפשרות שנייה היא דלת כנף וחצי בין 1.35-1.55 מטר ואפשרות שלישית היא דלת ברוחב 1.80-2.15 מטר הנקראת דלת בעלת 2 כנפיים. במידה והגודל בו אתם מעוניינים אינו סטנדרטי תוכלו לעצב אותה אצל נגר לאחר בחירת הדגם הרצוי.

    בשלב הבא בחרו את הצבע שיכניס לכניסה שלכם נוכחות. למשל, צבע חום ישדר לנכנסים חמימות, צבע אדום נועזות, צבע כחול רוגע ולבן פשטות ותחושה של ניקיון. בין אם בחרתם בעיצוב מודרני ובין אם עיצוב קלאסי חשוב להתקין מערכת נעילה בטיחותית שגם לה יש כמה אפשרויות בהתאם לצרכים שלכם. בנוסף, יש לתת את הדעת על עובי המשקוף, רוחב ההלבשות התלוי ברוחב המשקוף, כיווני פתיחה והעיצוב. דלתות עם פתחים או צוהרים, שקעים וצורות גיאומטריות צריכות להתאים לסגנון העיצוב של הבית.

    דלתות כניסה מעץ

    דלתות כניסה עץ מלא מיוצרות מסוגי עצים שונים. ניתן למנות סוגים כמו: אלון, אלון צרפתי, אשא, מייפל, סופט מייפל, אגוז אמריקאי, אגוז אפריקאי, עץ מהגוני או דובדבן. סוג העץ הוא הקובע את עמידות הדלת לנזקי מזג אוויר, ללחות, לקרינת השמש ולמזיקים, ובנוסף את מידת היציבות והחוזק של הדלת. בחירת דלת עץ תעניק לבית מראה רומנטי וכפרי או מראה יוקרתי ומרשים בהתאם לעיצוב שלה. ניתן למשל לשלב בה זכוכית תלת שכבתית שתעניק לה מראה אסתטי ותכניס אור טבעי לבית. כאשר בוחרים בדלת עץ לבית פרטי מומלץ לבנות מעליה פרגולה קטנה שתמנע את דהייתה ממפגעי מזג האוויר. מבחינת עמידות ובטיחות דלתות פלדה מוצלחות יותר, אך כיום ניתן לחפות דלת פלדה בעץ טבעי ובכך לשמור על רמת הבטיחות והמראה היוקרתי של העץ.

    גם המשקוף מעץ

    כדי להשלים את המראה של הדלת חשוב ליצור אחידות בינה לבין המשקוף. בבתים בהם הדלת מעוצבת מעץ ניתן להתאים משקוף מעץ מסיבי עם פיתוחים יפים. גם בבתים בעיצוב קלאסי שדלת הכניסה שלהם מעץ כבד יתאימו גימורים כאלו. כמו כן, מומלץ להתקין משקוף אפס כדי ליצור אחידות והמשכיות לדלת העץ.